El Torrent d’en Melis és un centre GEP

Tal com està explicat a la pàgina web de l’escola el Torrent d’en Melis és un centre GEP i està treballant per assolir els següents objectius:

Increment del temps d’exposició de l’alumne a la llengua estrangera:

  • A Primària: mínim del 12% del currículum, en projectes temàtics i matèries curriculars.

Diversificar estratègies de gestió del coneixement en llengua estrangera:

  • Incorporar projectes, activitats i unitats de contingut modulars i d’autoaprenentatge a la programació AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres)
  • Incrementar i diversificar les estratègies de recerca, recepció de contingut, i d’accés a la informació curricular bàsica, en llengua estrangera.

Què és el GEP ?

El Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme es posa en marxa per assolir els objectius d’ Europa 2020 vers la competitivitat europea, els principis d’internacionalització i d’èxit escolar de l’acord de govern,  i s’alinia amb els compromisos de qualitat del Marc per al plurilingüsime del sistema educatiu a Catalunya.

Les actuacions innovadores en els àmbits d’organització escolar, disseny curricular i aplicació metodològica a l’aula donen continuïtat a l’autonomia de centre en el seu desplegament i consolidació al Projecte Lingüistic, i les línies d’aplicació del pla de lectura escolar, el treball transversal de les competències bàsiques i les accions de col·laboració per a la resolució de problemes previstes en els plantejaments avaluadors de la OCDE 2015.

Reflexió en els centres escolars

El coneixement i l’ús de diferents llengües ha esdevingut una necessitat fonamental i un dret per als ciutadans d’una societat global com la nostra. El coneixement d’una o més llengües estrangeres, a més de les oficials i/o pròpies de l’individu, garanteix l’adquisició dels processos d’aprenentatge i la millora contínua de l’aprenent.

L’ús de diferents llengües estrangeres per a accedir al coneixement és una pràctica que l’individu ha de desenvolupar des d’edat escolar per tal d’establir les bases que li permetran aprendre qualsevol llengua de forma eficient. Així doncs, es recomana que a les aules, els continguts de les diferents àrees es treballin mitjançant la utilització d’una tipologia de textos variada, emprant fonts i recursos diferents i sense limitació en l’ús de les llengües.

Els centres escolars treballen en la reflexió i l’acció per tal d’establir el paper de les llengües en la comunitat educativa.

  • Els usos lingüístics de la llengua catalana en el centre, i el paper de les altres llengües oficials.
  • El desplegament d’accions docents per a l’aprenentatge de les llengües estrangeres curriculars
  • Les accions de context per a incorporar a la comunitat educativa l’aprenentatge de les llengües no curriculars que són propies de l’alumnat i de les seves famílies.

Més informació i recursos al web de l’ XTEC.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s